Skrýt výsledky vyhledávání
Archiv
Děkujeme. Váš hlas byl přijat!

Jak nakupují podnikatelé

2009-11-30 15:51

 Zajímá vás jaké výhody skrývá nakupování v řetězcích Makro, kam se dostanete pouze s kartou vydávanou vlastníkům živnostenských listů? Nakupují tu sice i šéfkuchaři lepších restaurací, ale také právníci, kadeřníci nebo soukromí zubaři. Odlišuje se Makro v kvalitě, cenách a šíři sortimentu, nebo jde jen o marketingový humbuk, který zákazníkům dodává pocit exkluzivity? Vypravili jsme se do jednoho z pražských velkoobchodů s fotoaparátem a očima na šťopkách.
 
Na první pohled se rozměrná hala s množstvím regálů nijak neodlišuje od běžných hypermarketů. Dokonce se výrazně neliší ani v cenách, které jsou u některých produktů dokonce vyšší než v maloobchodních řetězcích. Většinou se ale pohybují na stejné úrovni nebo lehce pod ní. Odlišnost je dána zaměřením na specifickou klientelu, kterou mají tvořit jednak maloobchodníci, nakupující pro další prodej, jednak provozovatelé gastronomických zařízení. Této klientele je přizpůsobena šíře i kvalita sortimentu, způsob prodeje i balení.
 
I když tu můžete nakoupit desetilitrové kyblíky s hořčicí či šestilitrové krabice se zmrzlinou, najdete skoro ke každému produktu alternativu v klasickém maloobchodním objemu. Větší část z nich je sice připravena v tvz. multipacích, kde je spousta malých balení svázána do velkého balíku, ale dají se koupit i zvlášť. Spousta zákazníků také opouštělo pokladny s vozíkem, kde se jim kutálelo jen jedno víno a šiška salámu. Byli tu ovšem vidět i klienti s kolonou přetékajících vozíků. Proti zákazníkům prvního druhu zavedlo Makro přísnější pravidla. I tak se ale výše minimálního obratu, stanovená na 2000 Kč za půl roku, zdá docela mírná. Nakupovat v Makru se tak vyplatí opravdu každému, kdo si jeho zákaznickou kartu může pořídit.
 
Největším lákadlem je asi šíře sortimentu. V oddělení mas nabízejí kromě klasiky i maso králičí, bizoní, jehněčí či pštrosí. Oddělení vín zahrnuje přes 800 položek a v zelenině si můžete vybrat z nabídky 17 druhů rajčat či šesti druhů cibule. Nejlákavější je v tomto ohledu rybárna, kde máte navíc záruku čerstvosti. Na rozdíl od maloobchodních řetězců byla voda v akváriích s živými kraby a humry čistá a vystavené ryby měly očka jasná jako mořské panny. Kvalita je odlišena i standardy: nejvyšší je „Metro Quality“, ve které se klade důraz na jakost, značka „Aro“ má být vyvážením středního standardu a nejnižší možné ceny.
 
Zákazníci s vyšším obratem mají v Makru i další výhody: cenové benefity, rychlé odbavení a poradce, které za nimi dojíždějí do jejich provozoven. U zákazníků s nižším obratem záleží na nárocích i blízkosti provozovny. Se zvyšováním kvality a šíře nabídky v hypermarketech a specializovaných potravinách se mohou výhody Makra stírat. Pro gurmety, kteří vyžadují kvalitu a rádi nakupují ve velkém je ale jednoznačnou výhodou. Stačí mít živnostenský list a aktivně podnikat.
 

 

Z vín asi nejvíc prostoru zabírají vína francouzská

Prodejce ryb se prý nerad fotí

Pravděpodobně poslední foto v životě si naopak užíval tento přátelský humr

Masožrouti mohou jásat a klepat se zimou (v masném oddělení se stále udržuje nízká teplota)

Slušná porce zmrzliny, která uspokojí i hodně zmlsaného Američana

Nabídka několika druhů žampionů a dalších hub, včetně čerstvých hříbků

Typický nákup zlatého zákazníka

 

turban
 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Pole není vyplněno nebo obsahuje nepřípustné symboly.
Jméno: E-mail:
Komentář:
  Hlásit nové komentáře.
>