Archiv
Děkujeme. Váš hlas byl přijat!
Případ nevěrné Kláry (4)
2009-11-16 12:13
Italská variace na šest let starý román Michala Viewegha je třasklavou směsicí naivity a nechtěné komičnosti, kterou asi ne každý divák v klidu vydýchá. Otázka co je horší... Prostoduchý příběh vzniklý totálním ohlodáním předlohy, neskutečně špatný dabing, české prostředí viděné italskýma očima nebo přemíra nahých těl?
Příběh je následující. Klára je atraktivní pražská studentka, její přítel, domestikovaný, patřičně oslizlý a chorobně žárlivý Ital Luca ji podezřívá, že má románek s konzultantem své disertační práce. V zoufalosti vyhledá služby detektivní kanceláře, jejíž zaměstnance pověří tím, aby našli důkaz o Klářině nevěře.
Soukromé očko Denis Novák, sám mající velice pestrý milostný život, se pouští do sledování jak lilie čisté Kláry. A po hodině a půl relativně nijakého děje a spousty oněch nahých těl vás čeká sladkobolný a nepříliš překvapivý konec.
trailer k filmu
Původní Vieweghova kniha evokuje atmosféru silně připomínající Výchovy dívek v Čechách. Podobně jako na počátku své tvorby se i v Případu nevěrné Kláry Viewegh navážel do podivných manýrů naší poněkud hysterické doby a ukazoval, k čemu může vést patologická žárlivost a kam až směřuje absolutní nezájem.
Jedná se sice o autora číslo jedna, co se českého literárního konzumu týče, přesto se ale v jeho knihách objevují nějaké myšlenky, případně líbivá kritika současné povrchnosti. Režisér a scénárista filmové Nevěrné Kláry, Roberto Faenza ale svůj námět zbavil veškeré potenciální zajímavosti a splácal dohromady grotesku vhodnou maximálně tak pro nedělní deštivé odpoledne.
Vieweghovský svět je vždy sám o sobě podivný, jeho italská interpretace je ale ještě divnější. Představte si takové Okouzlení (u nás vysílaná italská telenovela z lékařského prostředí) přenesené do našich reálií. Že to moc nefunguje? A to je právě ono. Taková kombinace nejde moc dohromady a krimikomediální potenciál původního Případu nevěrné Kláry se mění jen na nezamýšlenou komickou křeč filmové adaptace.
Lucie Christovová
Sdílet tuto: