Skrýt výsledky vyhledávání
rss feed

Home page – Kina – Premiéry

Archiv
Děkujeme. Váš hlas byl přijat!

Woody nedobyl Řím (3)

2012-07-27 10:52

Newyorský neurotik, který od svého přestěhování do Evropy posílá do světa filmové pohlednice z fascinujících metropolí se po Londýně (Match Point), Barceloně (Vicki Cristina Barcelona) a Paříží (Půlnoc v Paříži) chytil Říma. Ten tentokrát posloužil Woody Allenovi jako kulisa pro jeho poslední projekt Do Říma s láskou.

A zdá se, že kulisa je skutečně pravé slovo. Allen totiž ani nemá ambici vyšší, než využít Řím jako město s geniem loci, jenž je koktejlem historie, kultury a italské plnokrevnosti – tolik přitažlivým pro turisty z celého světa. Vcelku jednoduše ve filmu rozehraje čtyři paralelní příběhy, především ale proto, že se nijak neprolínají. Vcelku jednoduše vás několikrát rozesměje prostřednictvím vršených dialogů na svá oblíbená témata (neuróza, psychiatr, partnerské vztahy nahlížené shora...), protože to prostě umí a nepřekvapí ani angažováním vypravěče, nebo staršího alter ega, které z pozice zkušenosti neustále radí, poučuje a nakonec má vždycky pravdu.



Jediné, co tak nějak drží čtyři příběhy, k nimž se na přeskáčku vracíme, při sobě, je motiv světské slávy – respektive, jak je křehká a co s lidmi udělá. Nejvíce vás patrně zaujme linie, v níž hraje sám Allen hudebního producenta na důchodku, který v otci svého zetě objeví geniálního operního pěvce. Chyba je jen v tom, že dokáže zpívat jen v koupelně pod tekoucí sprchou, a tak je třeba sprchový kout zakomponovat do každé opery, do níž bude obsazen. Jde o krásný, absurdně humorný epizodní prvek, stejně jako v příběhové linii, kde se z obyčejného úředníka stane přes noc z nějakého důvodu mediální hvězda (rozumějme – jsme tak zpitomělí všemi reality show, že prostě potřebujeme modly – jakékoli).

Nadměrný časový prostor, který je této epizodě z pohledu režiséra ponechán, mohl tak dobře ustát jen báječný Roberto Benigni – ale i on už musel mlít v jistých chvílích z posledního. V neposlední řadě by vás mohla potěšit rolička exkluzivní prostitutky, kterou s chutí ztvárnila Penélope Cruz. Musí se nechat, že i když jí už není dvacet let, ani dvacet pět, její nohy sahají v těch převysokých podpatcích až na zem, zatímco dolní okraj minisukně směřuje zcela opačným směrem, až k nebezpečným výšinám...              

Woody Allen tentokrát vyprodukoval film plný nedůsledností, který přesto vzhledem ke stopáži lehce uplyne a neurazí, a v některých momentech možná i potěší. Můžete se na to dívat dvěma způsoby. Pokud chcete skutečně vypnout a stát se konzumenty bez hlubšího smyslu, budete patrně spokojeni. Anebo vám přijde, že natočit standart je u filmaře, který umí, lajdáctvím. Proč si také kazit leporelo natáčením snímku s evidentně slabým scénářem, když mám na kontě více než 40 dobrých filmů?
Tomáš Kůs

Komentáře (3)

pragueout 2012-07-27 10:50:02
Děkujeme, chyby opravíme.
Kláří 2012-07-27 09:53:32
Pane Kůsi, film o Paříži, který natočil Woody Allen, se jmenuje Půlnoc v Paříži.
D. 2012-07-26 01:42:51
NEDOBYL

Přidat komentář

Pole není vyplněno nebo obsahuje nepřípustné symboly.
Jméno: E-mail:
Komentář:
  Hlásit nové komentáře.
>