Skrýt výsledky vyhledávání
Archiv Představení
Děkujeme. Váš hlas byl přijat!

Polívková a spol. v Blázinci

2011-04-18 19:53

Jste v pohodě? Žádná depka? Žádná schíza? A nevyhýbáte se takhle náhodou výškám nebo výtahům? Ať už odpovíte jakkoliv, věřte, že v tom nejste sami. Přesvědčí vás o tom nový hudebně divadelní projekt v pražském NoD s názvem Blázinec.

Projekt Blázinec stojí záměrně na pomezí žánrů, hudebních i jevištních. Dojde na kabaret, disko, revue i taneční divadlo. Živá kapela je složená z předních bláznivých instrumentalistů a multiinstrumentalistů, uvidíte bláznivé tanečníky a herce, uslyšíte písně o duševních poruchách - autismu, klaustrofobii, bulimii nebo schizofrenii...

Jak vlastně došlo na skládání písní na téma psychických poruch, byl to od počátku koncept
se záměrem? „V Divadle Ponec hrajeme představení Případy doktora Toureta. Inspirací k tomuto tanečně divadelnímu představení byly knihy Olivera Sackse Muž, který si spletl svou manželku s kloboukem, Antropoložka na Marsu a také neurologie. Jednou po představení za mnou přišli Jan Lstibůrek a Robin Král, že napsali písně o různých formách šílenství a že by rádi, aby z toho vzniklo něco jako divadelní koncert. Jejich práce mě zaujala.Všechny písně spojuje strach a ten všichni nějakým způsobem známe...,“ říká o představení Anna Polívková, která se tak představuje v roli režisérky.

Hudebně se v Blázinci zabrousí do řady žánrů. Najdou se v něm písně rockové, popové, alternativně laděné, ale i vážná hudba nebo improvizace. Jan Lstibůrek v partituře využívá dvanáctičlenného orchestru, který je sestavený z prvotřídních muzikantů. Každopádně dle tvůrců jde také o jisté dobrodružství. Jedná se totiž o takové množství interpretů, že se někteří navzájem ještě ani neviděli. Jde do jisté míry tedy o happening, šílený kabaret, orchestrální revue s prvky hororu... Projekt bude v budoucnu variovat. Muzikanti i herci se budou měnit, možná přibudou i další písně.Už nyní se ví, že kdo nemohl teď, bude hrát příště a naopak. V červnu například do projektu naskočí Tomáš Klus.  

Vnitřní napětí postav, trpících různými poruchami, se během představení stupňuje. Podporuje jej nejen hudba, ale i specifický psychoaktivní prostor - dva hlavní spouštěče všemožných abnormalit. Vstup do Blázince je tedy na vlastní nebezpečí! 

Tomáš Kůs

Komentáře (0)

Přidat komentář

Pole není vyplněno nebo obsahuje nepřípustné symboly.
Jméno: E-mail:
Komentář:
  Hlásit nové komentáře.
>